دانلود آهنگ آرامش بخش Solitude از مایکل اوتوسون
دانلود آهنگ آرامش بخش Solitude از مایکل اوتوسون
اردیبهشت 7, 1399
مدیریت کسب و کار چیست
مدیریت کسب و کار چیست؟
اردیبهشت 7, 1399

بیوگرافی استیو بالمر

بیوگرافی استیو بالمر

نام کامل وی Steven Anthony Ballmer است و در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۵۶ در شهر دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا متولد شد. وی یکی از موفق‌ترین افراد در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. دارایی او در حال حاضر چیزی در حدود ۱۵.۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

دوران کودکی:

وی فرزند «هنری بالمر» و «بئاتریس ورکین» است. پدر وی یکی از مدیران کمپانی اتومبیل سازی فورد بوده است. پدر وی اصالاتا اهل کشور سوییس است. وی در سنین جوانی به آمریکا مهاجرت کرده است. مادر وی نیز اصالاتا آمریکایی بوده است.

استیو، بیشتر دوران کودکی و نوجوانی خود را در منطقه Farmington Hills در ایالت میشیگان گذرانده است. او قبل از ورود به دانشگاه در دوره‌های آمادگی درسی در دانشگاه فنی لاورنس شرکت کرد و همزمان نیز مقطع متوسطه را در مدرسه خصوصی Detroit Country Day School با کسب نمره عالی ۸۰۰ در آزمون SAT (چیزی شبیه به کنکور سراسری در ایران) به پایان رسانید.

17350-Ballmer-84-thumb-250x353-122119

او هم اکنون عضو هیات امنای همان مدرسه‌ای است که از آن فارغ التحصیل شده است. در سال ۱۹۷۷ وی با درجه بسیار عالی در مقطع لیسانس و در رشته ریاضیات کاربردی و اقتصاد از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. در دانشگاه، وی تیم فوتبال آن زمان هاروارد را مدیریت می‌کرد و همزمان نیز در نشریه آن روزهای هاروارد نیز به عنوان نویسنده مشغول به کار بود.

اتاق وی در خوابگاه دقیقا یک طبقه زیر اتاقی بود که بیل گیتس، دوست شفیقش، در آن‌جا زندگی می‌کرد. البته باید گفت که آن‌دو در آن زمان یکدیگر را نمی‌شناختند.

در یک کلام باید گفت که استیو، یک نابغه تمام عیار در علم ریاضی است. او در نوع خود یکی از معدود افرادی است که توانسته بسیاری از جوایز و مدال‌های مختلف در آزمون‌های گوناگون ریاضیات را به خود اختصاص دهد. وی در آزمونی که توسط موسسه ریاضیات آمریکا برگزار شد، توانست امتیاز بیشتری از بیل گیتس بدست آورد.

پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، وی به مدت دو سال به عنوان مدیر تولید یک بخش از کمپانی معظم Procter & Gamble مشغول بکار شد. در آن کمپانی، وی در دفتری کار می‌کرد که «جفری ایملت»، که بعدا مدیرعامل کمپانی معظم جنرال الکتریک شد، نیز در آن‌جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۸۰ وی از تحصیل در دانشگاه استنفورد برای کار کردن در مایکروسافت انصراف داد.

 مایکروسافت:

استیو بالمر در تاریخ یازدهم خردادماه ۱۳۵۹ به عنوان سی‌امین کارمند در مایکروسافت استخدام شد. و شغل اولیه وی در آن‌جا، مدیر مالی شرکت بود. استخدام وی شخصا توسط بیل گیتس صورت گرفت.

 استیو بالمر

حقوق سالیانه وی در آن زمان چیزی حدود ۵۰,۰۰۰ دلار بود و همزمان نیز بخشی از سود سهام شرکت را نیز دریافت می‌کرد. هنگامی که مایکروسافت در سال ۱۹۸۱ تبدیل به یک شرکت الحاقی شد، بالمر چیزی در حدود ۸ درصد از کل سهام شرکت را در اختیار داشت. وی در سال ۲۰۰۳ حدودا ۸.۳ درصد از کل سهامش در مایکروسافت را فروخت که این کار باعث شد تا میزان سهام وی در این شرکت به ۴ درصد تنزل کند.

وی در طی حضورش در مایکروسافت، مدیریت بخش‌های حیاتی این شرکت را که شامل بخش‌ عملیاتی، سیستم عامل، فروش و پشتیبانی می‌شود را بر عهده داشته است. وی در مهرماه سال ۱۹۹۲ نیز به عنوان معاون ارشد این شرکت تعیین شد. او به تنهایی رهبری تیم توسعه دهنده پلتفرم دات نت را بر عهده داشت. بالمر از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ به عنوان رئیس مایکروسافت انتخاب شد، تا پس از بیل گیتس که رئیس هیئت مدیره بود، به شخص دوم مایکروسافت بدل شود.

 

بیشتر بخوانید :

بیوگرافی جیمی ویلز، هم‌بنیان‌گذار بنیاد ویکی‌مدیا و پروژه ویکی‌پدیا

مدیرعامل:

در ژانویه سال ۲۰۰۰، بالمر رسما به عنوان مدیرعامل مایکروسافت انتخاب شد. به عنوان مدیرعامل وی موظف شد تا امور مالی شرکت را دستخوش تغییرات اساسی کند تا سود بیشتری را راهی حساب‌های بانکی ردموندی‌ها نماید. اما بیل گیتس همچنان بر مسند بخش‌های حیاتی این شرکت مانند چشم‌انداز فناوری و معماری نرم‌افزار باقی ماند. وی در سال ۲۰۰۶، یعنی هنگامی که به طور رسمی مدیریت بخش معماری نرم‌افزار مایکروسافت را رها کرد، اعلام کرد که دیگر قصد ندارد به صورت روزانه در این شرکت فعالیت داشته باشد. این اقدام گیتس باعث شد تا بالمر قدرت واقعی خود را در امر مدیریت این کمپانی عظیم با اعمال شیوه‌های مدیریتی جدید، نشان دهد.

با بازنشسته شدن گیتس، بالمر سعی کرد تا چشم انداز مایکروسافت را دستخوش تغییراتی اساسی کند. در همین راستا سعی کرد تا عمده فعالیت این شرکت را به سمت ارائه دادن خدمات مبتنی بر سرویس‌های ابری هدایت نماید. این تغییر رویکرد را می‌توان از خریده شدن اسکایپ توسط مایکروسافت مشاهده نمود.

در طول مدتی که سکان هدایت مایکروسافت در دستان بالمر بوده است، درآمد سالیانه این شرکت از ۲۵ میلیارد دلار در سال به ۷۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که سود خالص این شرکت به ۲۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است که چیزی در حدود ۲۱۵ درصد رشد داشته است. البته لازم به ذکر است که این میزان از سود خالص، تنها از بخش‌های ویندوز و آفیس شرکت حاصل شده است. همزمان با ثابت نگهداشتن نرخ پیشرفت مایکروسافت، بالمر با هوشمندی توانست خطراتی که از سوی سیستم‌های عامل متن باز و سرویس شبیه به آفیس گوگل به نام Google Docs را دفع کند. وی تاکنون موفق به ایجاد چندین کسب و کار موفق در این شرکت شده است. برای مثال پروژه مرکز داده مایکروسافت که در سال ۲۰۱۱ میلادی چیزی در حدود ۶.۶ میلیارد دلار سود روانه حساب‌های بانکی این شرکت کرده و یا پروژه ایکس باکس و سرویس‌های مبتنی بر آن که حدودا ۸.۹ میلیارد دلار برای این شرکت سودآوری کرده اند، از جمله این کسب و کارهای سودآور هستند.

اگر بخواهیم عملکرد بالمر را در زمینه سودآوری برای شرکت تحت امرش مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که وی توانسته رشد مالی مایکروسافت را تا ۱۶.۴ درصد افزایش دهد و به همین دلیل جایگاه وی بالاتر از افراد نام‌آوری همچون «جک ولش»، مدیرعامل مشهور جنرال الکتریک با ۱۱.۲ درصد سودآوری و «لوئیس گرستنر»، مدیرعامل IBM با ۲ درصد سودآوری قرار دارد. طراحی و تولید محصولات متنوع و ترکیبی توسط مایکروسافت باعث شد تا این شرکت بتواند با موفقیت وارد دوران Post-PC شود.

url2

بدون شک بالمر یکی از بزرگترین اقتصاددان حال حاضر دنیا است. در گزارشی که در اردیبهشت‌ماه امسال منتشر شد، میزان افزایش سهم بازار ویندوز و ویندوزفون کمتر از ۱۰ درصد بود. با این اوصاف این شرکت موفق شد تا ۱۹ درصد سود بیشتر، در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته را در این شرایط بدست آورد. هم اکنون بخش‌های تجاری مایکروسافت، شامل آفیس ۳۶۵، سرورها و ابزارهای کاربردی بسیار بزرگ‌تر از بخش ویندوز می‌باشند.

درست است که توانایی بالمر در زمینه کسب سود برای مایکروسافت ستودنی است اما نباید فراموش کرد که مایکروسافت یک بنگاه صرفا اقتصادی نیست که بتوان با به گردش درآوردن پول، بر میزان آن افزود. مایکروسافت یک شرکت فناوری است و رشد اقتصادی آن به طرز محسوسی وابسته به رشد در زمینه‌های فناوری است.

بالمر همواره مورد انتقاد شدید کارشناسان فناوری قرار داشته است. یکی از مهمترین انتقاداتی که بر وی وارد است، عدم توجه وی به فناوری‌های جدید و پول‌ساز بوده. برای مثال مایکروسافت مدت‌ها قبل از اپل موفق به ساخت محصولاتی مشابه آیپاد، آیفون و آیپد شده بود. این شرکت حتی از خیلی وقت پیش از آن‌که گوگل موفق به ساخت خودروی هوشمندش شود، اقدام به طراحی و ساخت یک خودروی هوشمند کرده بود اما کار را که کرد؟ آن که تمام کرد!

بله، مایکروسافت تحت امر بالمر هرگز توجهی به فناوری‌هایی مانند آن‌چه که در بالا به آن‌ها اشاره شد، نداشته و علت آن نیز تنها یک چیز است: اتکای بیش از حد به بخش‌های پول‌ساز ویندوز و آفیس. بالمر نیز به دلیل دارا بودن جایگاه مدیر عامل در این شرکت، همواره مورد انتقاد شدید منتقدان به دلیل کم کاری و نداشتن دید فناورانه کافی، قرار داشته است.

رشد قیمت سهام مایکروسافت در زمان مدیریت بالمر، همواره راکد بوده است. درست است که هیچ‌گاه سقوط نکرده اما هیچ صعودی قابل ملاحظه‌ای هم مشاهده نمی‌شود.

steve-ballmer-retiring

«دیوید آینهورن» مدیر سازمان سرمایه گذاری Green Light در سال ۲۰۱۱ میلادی گفت:

در صورت ادامه روند فعلی و حضور استیو بالمر در مایکروسافت، به زودی شاهد سقوط قیمت سهام این شرکت در بازارهای بورس خواهیم بود.

«آدام هارتانگ»، یکی از نویسندگان برجسته در مجله فوربس، بالمر را یکی از بدترین مدیران عامل که مدیریت یک شرکت بزرگ و نام‌آور ایالات متحده آمریکا را بر عهده دارد، خواند.

وی در مورد بالمر گفت:

وی مایکروسافت را به مسیری هدایت کرده است که باعث شده تا این شرکت از حرکت در مسیر فناوری‌هایی که منجر به کسب سود سرسام‌آور برای مایکروسافت می‌شدند، منحرف شود و سهم زیادی از بازار را به دلیل همین تصمیمات اشتباه از دست بدهد.

منظور هارتانگ بازارهایی نظیر تبلت، گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های پخش موسیقی می‌باشد.

زندگی شخصی:

بالمر همواره به داشتن شخصیتی پر انرژی و هیجانی مشهور بوده است. این شخصیت، در بسیاری از موارد باعث ترغیب کارمندان به کار کردن و در نهایت تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در امور گوناگونی که وی مسئولیت آن‌ها را بر عهده داشته، شده است. حضور پر انرژی و در عین حال عجیب و غریب وی بر روی صحنه نیز باعث شده تا ویدیوهای مربوط به سخنرانی‌های وی بارها و بارها توسط کاربران وب‌سایت‌های ویدیویی گوناگون، مانند یوتیوب مشاهده شود.

در مورد ورزشکار بودن بالمر شایعات بسیاری وجود دارند، اما حقیقت امر این است که وی به صورت حرفه‌ای ورزش نمی‌کند، اما شخصا تاکنون چندین بار سرمایه‌گذاری کلان در تیم‌های گوناگون بسکتبال انجام داده است. برای مثال وی در سال ۲۰۰۸ میلادی چیزی در حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای نگهداشتن تیم بسکتبال Seattle SuperSonics در شهر سیاتل صرف کرد، اما متاسفانه علی‌رقم صرف این هزینه هنگفت نتوانست آن تیم را در سیاتل نگهدارد.

در سال ۲۰۱۲ میلادی اعلام شد که بالمر یکی از سرمایه‌گذاران ارشد در پروژه ساخت ورزشگاه بزرگ در منطقه SoDo در نزدیکی سیاتل می‌باشد.

در سال ۲۰۱۳ میلادی اعلام شد که بالمر و «کریس هنسن» به طور مشترک مسئولیت یک گروه سرمایه‌گذاری را برای خرید تیم بسکتبال Sacramento Kings را بر عهده دارند. میزان مبلغ جمع‌اوری شده برای این کار نیز حدودا ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.

1DDD9C3829B751E0BBCCFE87D941FF

کنار رفتن گیتس از قدرت:

وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که در سال ۲۰۰۰ میلادی، درست هنگام تغییر مدیر عامل مایکروسافت، در یک جلسه درون شرکتی که با حضور بیل گیتس، بالمر و کارمندان ارشد این شرکت برگزار شد، بالمر به شدت شروع به فریاد زدن بر سر بیل گیتس کرد و به وی توهین کرد و همین کار وی باعث شد تا گیتس، آن جلسه را با قهر و ناراحتی ترک نماید. علت آن حرکت بالمر نیز دفاع از کارمندان ناراضی از عملکرد گیتس بود. پس از تغییر مدیرعامل، بالمر که از حرکت خود شرمسار بود اعلام کرد که:

من برای انجام تمامی کارها نیازی به گیتس ندارم. باید از وی استفاده کرد، اما نیازی به او نداریم.

دهه از دست رفته مایکروسافت:

در سال ۲۰۰۸ میلادی، بالمر اعلام کرد که قصد دارد برای یک دهه دیگر مدیرعامل مایکروسافت باقی بماند. وی در تابستان امسال و پس از اینکه مایکروسافت متقبل ضرری چند میلیون دلاری بر سر تبلت‌های سرفیس این شرکت شد و اخبار مربوط به قیمت سهام ردموندی‌ها بار دیگر تیتر اول روزنامه‌های سراسر جهان گشت، اعلام کرد که تا ۱۲ ماه آینده رسما بازنشسته خواهد شد. براستی اگر مایکروسافت بر روی پروژه‌هایی که مدت‌ها پیش از اپل و گوگل موفق به ساخت آن‌ها شده بود، سرمایه‌گذاری می‌نمود، هرگز اوضاعی مانند الان نداشت.

Capture

البته پیش‌بینی‌های وی در مورد شرکت‌های رقیب مانند اپل نیز جالب توجه هستند. برای مثال وی در سال ۲۰۰۷ میلادی در اظهار نظری در مورد گوشی آیفون گفت که هیج کس حاضر نیست برای یک گوشی تلفن متقبل پرداخت چنین هزینه سنگینی شود.

در سال ۲۰۰۵ میلادی «مارک لوکوفسکی»، یکی از توسعه دهندگان ارشد نرم‌افزار که در مایکروسافت کار می‌کرد، در دادگاهی در ایالت واشینگتن قسم یاد کرد که زمانی که استیو بالمر خبر خروج وی از مایکروسافت را به مقصد گوگل شنید، صندلی خود را به سمت دفتر کارش پرتاب کرد و در مورد «اریک اشمیت»، مدیرعامل آن زمان گوگل گفت که گوگل را خواهد کشت. و سپس سعی کرد تا لوکوفسکی را از پیوستن به گوگل منصرف نماید. البته بالمر در آن دادگاه گفت که ادعای لوکوفسکی کمی اغراق آمیز بوده است.

در سال ۲۰۱۱ میلادی و در خلال نمایشگاه Web 2.0 Summit بالمر ادعا کرد که:

نیازی نیست یک متخصص کامپیوتر باشید تا بتوانید با ویندوزفون کار کنید. اما برای کارکردن با اندروید باید حتما در امور کامپیوتری متخصص باشید. هیچ نکته شگفت انگیزی در مورد این سیستم عامل وجود ندارد.

ثروت:

بالمر دومین فرد پس از «روبرتو گویزوئتا» می‌باشد که توانسته تنها از طریق انجام معاملات بورس با استفاده از سهامی که به عنوان یکی از کارمندان مایکروسافت دریافت نموده، میلیاردر شود. نکته جالب در مورد بالمر این است که وی به عنوان یک کارمند معمولی به استخدام مایکروسافت درآمده و بنیان‌گذار و حتی از اقوام یکی از بنیان‌گذاران این شرکت نیز نبوده است. بر اساس رتبه‌بندی فوربس، بالمر با دارا بودن بیش از ۱۵.۲ میلیارد دلار، پنجاه و یکمین فرد ثروتمند جهان است. وی در سال ۲۰۰۹ میلادی مبلغ ۱,۲۷۶,۶۲۷ دلار حقوق و مزایا از مایکروسافت دریافت نموده است. این مبلغ شامل ۶۶۵,۸۳۳ دلار دست‌مزد سالیانه، ۶۰۰,۰۰۰ دلار پاداش نقد و ۱۰,۷۹۴ دلار مزایای دیگر بوده است.

 

منبع : WIKIPEDIA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =