ازدواج در سالمندان
شرایط مهم و لازم برای ازدواج در سالمندان
تیر 15, 1399
تکنیک ای اف تی
تکنیک ای اف تی ؛ آرامش جسم و روح فقط با یک ضربه
تیر 15, 1399

آسیب های پنهان در پس ازدواج زنان جوان با مردان مسن

علت ازدواج دختران جوان با مردان مسن

امروزه بسیاری از دختران جوان تمایل به ازدواج با مردان مسن را دارند که جای پدرشان است اما از آسیب ها و مشکلاتی که این ازدواج ها در زندگی شان به وجود می آورد اطلاعی ندارند.

آسیب های ازدواج با مرد مسن

یکی از شایع ترین ازدواج ها طی ۲دهه اخیر ازدواج دختران جوان با مردان بسیار بزرگتر از خودشان است . ازدواج دختران جوان با مردان مسن اغلب به علت تحولاتی است که طی سال های اخیر در الگوی روابط زن و مرد رخ داده است.

ازدواج با مرد مسن

مردان مسن گسترش روابط دختران جوان با مردان مسن موجب شکل گیری روابطی می شود که در تقابل با هنجارها و سنت های جامعه ایرانی قرار دارند. در این بخش به آسیب های ازدواج با مردان مسن می پردازیم ، با ما همراه شوید.

ازدواج با مرد مسن

دلایل ازدواج زنان جوان با مردان مسن چیست؟

علل گسترش ازدواج با مردان میانسال

یکی از فاکتورهای مهم در ازدواج داشتن اختلاف سنی مناسب با یکدیگر است اما در دنیای امروزه شاهد ازدواج هایی هستیم که در آن فاصله سنی بیشتر شبیه فاصله سنی دختر و پدر است تا زن و شوهر.برقراری رابطه با یک فرد مسن در تقابل با هنجارها و سنت های جامعه ایرانی قرار دارد و در برخی موارد به علت رفع نیازهای مالی و پرکردن خلأ های عاطفی دختران جوان با مردان مسن رابطه برقرار می کنند ، دخترانی که لزوماً مطلقه، بیوه و متعلق به اقشار پایین جامعه نیستند ، در بسیاری از موارد نیز دختران مطابق میل فردی خود وارد رابطه با مردانی می شوند که تفاوت سنی فاحشی با آن ها دارند.

ازدواج با مردان مسن تبعات زیادی برای دختران جوان به دنبال دارد

خانمی که به برقراری رابطه با یک فرد مسن می پردازد ، باید خود را برای مشکلات پیش رو آماده کند مثلا باید بتواند با تفکرات درست یا غلط اطرافیان کنار بیاید ، باید بداند ممکن است در سنین جوانی همسرش را از دست بدهد و با مرگ او روبرو شود ، باید بتواند با عقاید خانواده خود و همسرش کنار آید . این نوع ازدواج ها دلایل متعددی دارند که در ادامه این بخش از نمناک به آن می پردازیم.

دوستی با پیرمرد

تمایل زنان جوان به ازدواج با مردان مسن

علت ازدواج دختران جوان با مردان مسن

ارتباطی که آسیب اجتماعی است

دوستی با مردان میانسال یک آسیب اجتماعی است که گریبان گیر بعضی از خانم های مجرد و مطلقه را گرفته و به شدت نیازمند هشدار به خانواده هاست.از جمله عوامل برجسته و تاثیرگذار که منجر به افزایش ازدواج زنان با مردان مسن می شود عبارتند از :تنهایی ، کمبود محبت دختران در محیط خانه و رعایت نکردن بعضی اصول اخلاقی توسط زنان در ارتباط های اجتماعی شان، بالا رفتن سن ازدواج، سختگیری های افراطی و غیر اخلاقی بعضی والدین با قرار دادن شرایط غیر ارزشی برای خواستگاران.

یکی دیگر از علت هایی که دختران جوان به این نوع ازدواج ها تن می دهند ، نیاز شدید برخی دختران مجرد و زنان مطلقه به تکیه گاه و حامی از میان مردان است که باعث می شود زنان نتوانند به علت ضعف اراده و ضعف شخصیتی در مقابل جنس مخالف، برای برقراری ارتباط مخالفت کنند.

رابطه با مردان مسن

عوامل افزایش ازدواج زن جوان با مرد پیر

«ازدواج» راهی نا مناسب برای تعدیل مشکلات اقتصادی

یکی دیگر از علت هایی که زنان به سمت ازدواج با مردان مسن روی می آورند ، عدم تمکن مالی پسران جوان است زیرا پسران جوان و مجرد بسیار سخت می توانند شرایط اولیه ازدواج را فراهم نمایند در نتیجه دختران به سمتی می روند که از لحاظ مالی امنیت داشته باشند و به سوی مردانی سوق پیدا می کنند که اوضاع اقتصادی مطلوبی داشته باشند.

یکی دیگر از مسائلی که دختران تن به ازدواج با مردان مسن و یا متاهل می دهند این است که با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو هستند و خانواده شان در تهیه جهیزیه ناتوانند بنابراین با مردانی ازدواج می کنند که این قضیه برایشان مهم نباشد و خود از توانایی مالی برخوردار باشند. مسائل اقتصادی یکی از ملاک های ازدواج است اما راه مناسبی برای تعدیل مشکلات اقتصادی نیست.

رابطه با پیرمرد پولدار

مسائل اقتصادی یکی از دلایل ازدواج با مردان مسن

هدف زنان جوان برای ازدواج با مرد مسن

منزلت اجتماعی باعث ازدواج های نامتعارف

در برخی مواقع دختران برای برای بهره مندی از منزلت اجتماعی تصمیم به ازدواج با مردانی می گیرند که از خودشان بسیار بزرگترند ولی در عوض دارای موقعیت های اجتماعی ویژه هستند . آگاهی دختران نسبت به پیامدهای این نوع ازدواج می تواند ازدواج با انگیزه های آگاهانه تری را سبب شود.

جهت گرفتن وقت مشاوره با دکتر نسرین دانائی با ما تماس بگیرید

زن شریک اموال مرد

وقتی زن جوانی با یک مرد مسن ازدواج می کند ، مردم می پندارند که او قصد دارد که در اموال او شریک شود و می خواهد پس از مرگش صاحب کلیه دارایی های او شود.شاید قصد همه خانم ها در ازدواج اینگونه نباشد اما در اکثر موارد مردم چنین تصوری دارند.

معایب ازدواج با مرد مسن

ازدواج دختران جوان به دلیل پول مردان مسن

تاثیر گسترش فیلم های ماهواره

یکی از دلایل افزایش این نوع ازدواج ها در سطح جامعه ، گسترش سریال های ماهواره ای و برخی فیلم ها و سریال های داخلی است که در آنها ازدواج دختران با مردان بزرگتر تبلیغ می شود. به همین دلیل دختران با الگو پذیری از این فیلم ها تصمیم می گیرند با مردان مسنی ازدواج کنند که توانایی مالی برای تامین زندگی را دارند و دارای شغل و درآمد هستند.

مشاوره قبل از وقوع حادثه

ازدواج دختران با مردان بزرگتر از خود سبب ایجاد ناهمسانی در سن ازدواج می شود و آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد .بهتر است قبل از اینکه این نوع ازدواج صورت گیرد ، به خانواده ها مشاوره داده شود تا آنها با پیامدها و مشکلات پیش رویشان بیشتر آشنا گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =